Roi enda

Bookingansvarlig har hatt det vanskelig i det siste, det er ikke ett ledig rom å oppdrive hverken i Lule eller i Kiruna. Ikke kan man skylde på researcgruppen heller. Det så en stund ut som telt ble løsningen, men så ble oppgaven outsorcet til utlandet og da løste det seg så vidt og på hengende håret. Det vil si, ikke i Luleå, så det går ut, der måtte vi sove under en busk og med så mye høyteknologisk utstyr som vi har med ble det vanskelig. Ikke vet jeg hvorfor hele nordsverige plutselig er fullt, det kan være at ryktet om vår høye brødristerstandardkrav har løpt foran oss, eller så er det turistene som er på ferde.
Litt synd med Lule som jeg hadde gleda meg til, men æh pytt.
I morgen går ferden ut i verden igjen, vi måtte bli en ekstra natt her i Rovaniemi siden det ikke var mulig å bo noen andre steder på hele nordkallotten. Jævla turister.

Og sånn ser det ut til å fortsete så vi kommer nok hjem litt tidligre enn varslet.

2 kommentarer:

kajsa sa...

æ huske at turist va et ord som æ ikke helt hadde taket på når æ va litn. det va folk som kom til kirkenes me hurtigruta, men som ikke kjente nån i kirkenes som dem sku besøke. når æ va kanskje ni eller ti va vi på bilferie i europa. "e vi turista nu, mamma?" sa æ omtrent når vi sto og så på det skjeve tårn i pisa og æ va i ferd me å kjøpe mæ en penneholder i en suvernirbod.

frk. Figenschou sa...

vel, jeg som bodde på hesseng hadde ikke en gang klart for meg forbindelsen mellom turister og hurtigruta.

fortid, fremtid, nutid

Hver gang jeg treffer folk og snakker med folk så snakker jeg bare om jobb. Jeg kan bare snakke om jobb. Jeg vil ikke være sånn, jeg tenker ...