Det kommer seg, det kommer seg.


Det begynner å komme seg, tyve minus og i år er ikke skallene mine hengt opp som pynt på hytta til mamma, altså litt mer tilgjengelig enn tidligere. Nå skal jeg bake krumkaker, har lånt kokeplate hos onkel Kafrek, hans kokeplate, mammas krumkakejern, da må det vel bli kakebakst.

Har vært og vaksinert meg, og det hadde jeg jo slett ikke tenkt å gjøre, men så spurte jeg Solemia om hun skulle, og det skulle hun ikke ettersom hun har et immunforsvar av stål. Da innså jeg brått at jeg har jo et sivilforsvar av musselin, toppen, så jeg gikk innom helsestasjonen og fikk vaksinen.

Jeg må også jobbe litt snart, på datamaskinen, lure ord til riktige folk.

9 kommentarer:

Rållså sa...

Og så kan du ut og luske på skikkelige folk.

frk. Figenschou sa...

neida, det pleier jeg ikke gjøre.

paaskeharen sa...

En gang må være den første.

Anonym sa...

tipper at det er legathåndboka som er yndligssengelektyren...

frk. Figenschou sa...

da jeg var endel yngre trodde jeg legathåndboka var boka der det sto hvilke legemidler som var lovlige/ulovlige i Norge. Nå trodde jeg et øyeblikk du beskyldte meg for å hasjelere bort hele jula.

Anonym sa...

hvor tar du det fra...

frk. Figenschou sa...

legat/legal

Anonym sa...

tenkte mere genrelt, synes at det kvalifiserer til kunstnerlønn...

frk. Figenschou sa...

Å! det var en staselig kommentar!

fortid, fremtid, nutid

Hver gang jeg treffer folk og snakker med folk så snakker jeg bare om jobb. Jeg kan bare snakke om jobb. Jeg vil ikke være sånn, jeg tenker ...