Besøk i snebyen

Mari er her. Det er sikkelig eksotisk for henne. Det er jo så mye sne og ingen rutiner på noe som helst, hva skal man med rutiner på noe som skjer hvert nittiende år. I dag har hun både fått sett brøytebilen, som er en pickup med sneskoffe påmontert foran, en snedunge som lå ca midt i veien, og en tullsint trailer som prøvde å komme seg opp en vei som ikke var brøyta, uten kjetting, helt etter kobboimetoden. Han kjørte i stykker både en snedunge og et tre. Den snedungen var det ikke så nøye med, det var jo strengt tatt bare en midlertidig installasjon, men det treet hadde vært fint å ha til sommeren.

Nå har hun insistert på hjemmelaged pizza, jeg skjønner ikke at jeg lot meg overtale, det er jo det minst lettvinte som finst.

Ingen kommentarer:

fortid, fremtid, nutid

Hver gang jeg treffer folk og snakker med folk så snakker jeg bare om jobb. Jeg kan bare snakke om jobb. Jeg vil ikke være sånn, jeg tenker ...