vernet

Jeg har klart å strikke verdens styggeste lue. (nei, ikke den jeg har på, det er jo tyskersøstrene sin, som vi husker.)
Den ser ut som den luen den unge, kreative fruen i Stedja Misjonskvinnelag har strikket til basaren. Aaargh.
Men kanten med rett og vrangt ble fin da. Den nederste centimeteren altså.

Nå sitter jeg her i varmedressen min, på verkstedet, og er fylt av arbeidslyst. Motivert heter det vel, i neusprache. Legger ved bilde, lettere kamuflert siden jeg ikke kan ha bilder av meg selv på internett.
figenschou i varmedress og lue noen andre har strikket

Ikke at man har helt kontroll. Nå er guggle maps lansert. Det var veldig gøy da jeg leste om det på bt sine sider, for jeg husket at da Sæsse var på besøk hos meg i sommer, kjørt gugelmapsbilen forbi og tok bilder. Det var litt gøy, tenkte jeg, kanskje vi kommer på gugelmaps? Så det var jo selvsagt det første jeg sjekket da jeg leste artikkelen.
Og det var vi! Haha. Om man xoomer på adressen min, kan man se at jeg går over gaten i tøfler!
Og så oppdaget jeg at om man forsøkte å få se bildet i en annen vinkel, fikk man se et sylskarpt og usløret bilde av meg og Sæsse. Gugel skal sløre alle ansikter på grunn av personvernet.
Vel, jeg er ikke vernet. Og i tillegg, og det er det verste av alt, ser jeg ut som den gamle ugifte frøkenen i Stedja misjonskvinnelag, hun med pukkelrygg og pukkelvalk. Siden bildet tas idet jeg reiser meg.
Sæsse ser smæshing ut som vanlig, ikke med i misjonskvinnelaget i det hele tatt.

Tror jeg skal sende henne luen.

Har bemailet gugel, håper ikke det jobber svensker der, for da vet vi jo hvilken føljetong dette kommer til å bli.

1 kommentar:

Tenkerbell sa...

Jeg ganner stort på at Google består av kun svensker ;)

fortid, fremtid, nutid

Hver gang jeg treffer folk og snakker med folk så snakker jeg bare om jobb. Jeg kan bare snakke om jobb. Jeg vil ikke være sånn, jeg tenker ...