det vil inge ende ta

Nå som jeg har varmdress er det altså mer levelig her, og mannen synes det er deilig, for da kan han jobbe hjemme. Når jeg ikke gjør det. Han har det nemlig også ganske kaldt, selv om jeg er den soleklare vinneren.
Så alle er fornøyde.
Og da er det selvsagt at verkstedet fylles med røyk.
Først trodde jeg at jeg hadde skitne briller, men jeg var såpass usikker på diagnosen at jeg hentet noen for å komme med en second opinion, og vedkommende slo fast at det var røyk. Både på kontoret og på verkstedet.
Supert!
Men hvor fra? For jeg har ikke jobbet på verkstedet i dag, jeg har sloss med datamskinen. Og den ryker ikke, selv om det ikke hadde overrasket meg om den gjorde det.
Muligens fra oljeovnen da, skjønt jeg har brukt den før uten å bli røylagt.
...jeg har forsåvidt også brukt den før, og blitt røyklagt. Så det kan jo være den.
Nå ble røyken den gangen etterfulgt av en mild sitronduft, som jeg neppe tror skyldes oljeovnen.
Men det kan også være et ventilasjonsmysterium tilknyttet sveiseverkstedet i første.
Så nå må jeg nok drive litt forsiktig utprøving med oljeovnen for å se om den lager røykteppe. Evt. sitrusteppe.
Eller bare drite i det, jeg sitter jo allerede i varmedress, kan jo like gjerne ta på en ekstra genser, istedet for å forgifte meg selv, forsiktig og utprøvende.

3 kommentarer:

Kim S sa...

Æ bruk å glede mæ til å lese bloggen din om mårran. Tenk at du gir mæ en så fin start på dagen!
I dag/går va det noen som etterlyste ei slektsbok for Figenschou-slekta i Nordlys. E det dåkkers familie?

frk. Figenschou sa...

ja, det finnes ei sånn bok, der vi alle e skrevve opp. Slekten Figenschou. Alle daman på 1800talet hete viveka petrikke.

kajsa sa...

æ har sjekka ut norges mest populære blogg; voe.blogger.no. æ syns din e bedre.

fortid, fremtid, nutid

Hver gang jeg treffer folk og snakker med folk så snakker jeg bare om jobb. Jeg kan bare snakke om jobb. Jeg vil ikke være sånn, jeg tenker ...