Ferri! HÅH!

ja jeg har ikke varslet det men jeg er på ferie!

altså denne ferien som har vært planlagt og avlyst med tremånedersintevaller siden 1983 eller deromkring.

helsinki!
og da jeg tok bussen inn til jernbanetorget der huskjæresten, som er i midlertidig permisjon sto og ventet, var det nesten samme rute som jeg kjørte når jeg skulle inn fra siltamäki og til sentrum den gangen jeg bodde her for fem år siden, og så satt jeg der på bussen og plutselig sa hodet Om du ser opp nå ser du det der artige YIT-skiltet og det gjordet jeg og fra da av og inn kjente jeg meg igjen hele veien, ikke helt, men nok. og så kom 70T-bussen kjørende forbi og det var jo den jeg alltid tok, og så ble alt så hjemmekoselig liksom.

ferie. wow.

1 kommentar:

Tenkerbell sa...

Men hvorfor reiser man til Finland når man har hele verden å velge i??? Æ forstår det ikke! Men så har æ heller ikke nån gode erfaringer fra mine intervalltura gjennom landet. Dæm vise sæ kanskje fra ei bedre sia hvis man skal mer enn å kjøp bensin og sigaretta? Å flesk? Når æ va liten va æ kjøttonge!

fortid, fremtid, nutid

Hver gang jeg treffer folk og snakker med folk så snakker jeg bare om jobb. Jeg kan bare snakke om jobb. Jeg vil ikke være sånn, jeg tenker ...