tilbud og etterspørsel

Altså, har jeg sagt at det nye ateliéret mitt kommer med frukt???
Hver mandag kommer det et helt trau med frukt. Komplett med en ananas på toppen.

Nå er jeg jo allergisk mot de fleste frukter. Komplett, med ananasen på toppen. Så for meg er det mer som om det kommer et fat med appelsiner. Men det er jo også hyggelig og det føles jo mye mer eksotisk og som et slags valg man tar, med alle de andre fruktene dandert rundt.

Men så er det nå også gratis kaffe! Og det er jeg ikke allergisk mot.
I dag hadde jeg drukket fem kopper før lunsj. Muligens kommer jeg til å utvikle en allergi der også om jeg ikke roer litt ned.
Men du vet. Jeg ser på ananasen. Og så tar jeg meg en kopp kaffe.

Får vel heller ta meg en appelsin. Eller et glass vann, kanskje. Eller faen heller, en bit ananas!

2 kommentarer:

A sa...

Haha, den kaffiallergien er ofte mest merkbar når du ikkje har kaffi tilgjengeleg etter ein lang periode med god tilgong :-)

Elisabeth, innerst i veien sa...

Du lever farlig....

fortid, fremtid, nutid

Hver gang jeg treffer folk og snakker med folk så snakker jeg bare om jobb. Jeg kan bare snakke om jobb. Jeg vil ikke være sånn, jeg tenker ...