Akkurat.

Da var jeg tilbake i Sverige en snartur. Det nye blandebatteriet ligger fortsatt i esken sin og viser seg å ikke være selvmonterende. Det viser seg også at man må ha umbrakonøkkel, som heter "insektnyckel" på svensk, for å stenge av vannet. For en umåtelig praktisk ordning!
"Kjære, jeg tror vi har en vannlekkasje! Vannet spruter ut over alt!"
"Ja, skal vi se, neste bane går om ti minutter, jeg drar på Wirströms og ser om de har et umbrakonøkkelsett. Holder du fortet?"

Jeg HAR et umbrakonøkkelsett. Hade jeg visst at det var påkrevet for overlevelse på samme måte som et brannslukningsapparat, hadde jeg sikkert visst hvor det var også. Det er ikke i verktøyskrinet, og det er ikke i malingsbøtta jeg bruker istedetfor verktøyskrinet fordi verktøyskrinet er alt for lite til å oppbevare verktøy i.

Men. I går kveld da jeg kom hit fungerte dusjen. Faktisk.
Jeg vet ikke om det er bra eller dårlig.



uNbrako. Nøkkel. Ja. En sekskantig L. Dere skjønner.

3 kommentarer:

underveis sa...

Du har litt av et liv!! Lykke til!

frk. Figenschou sa...

det gjelder å jobbe med det man får!

Elisabeth, innerst i veien sa...

Ha ha ha, ler og gråter på dine vegne.

dette er en overskrift, jeg fant ikke på noe bedre

Det er mulig det er på tide å bytte briller igjen. Fint, for det var jo så utrolig lite styr sist gang. Iallefall får jeg vondt i hodet hver...