Hjerte G?

Jo, men dere vet på facebook. Der hender det jo at folk ikke skriver skrift men symboler. Selv har jeg emoticonsleksi og skjønner lite av det, og trodde lenge at <3 betydde rumpe.
Nå oversetter jo faktisk facebook <3 til et lite rødt hjerte for deg nåfortiden, som jo letter forvirringens dis litt over hodene på oss halvtomsinger, men det er likevel en ting som forvirrer meg for tiden.
Veldig ofte skriver folk det der hjertet, og så dukker det opp en G bak. Bak eller etter.

Sånn:




Bøt Vaaaaai?????
Hva er dette? Kan noen forklare?
Og hvorfor vises G-en bare på datamaskinen og ikke på mobilofonen?
Dette plager både meg og min søster. Noen som kan oversette dette moderne påfunnet til noe enkelt og forklaret for et steinaldermenneske?

3 kommentarer:

Elisabeth, innerst i veien sa...

ha ha ha, rumpe, ja. Jeg funderte en stund på den der jeg også. Den G-en har jeg ikke sett. Blir forvirra av alle hjertene jeg også. Men jeg har lært meg hva GID betyr. Det har jeg planer om å skrive et helt blogginnlegg om.

Anonym sa...

Jeg lurer også på det. Googlet "Hjerte med g" og havna her. Kanskje det bare betyr g-streng. ?! <3

frk. Figenschou sa...

isåfall får jo alt en helt ny mening...

dette er en overskrift, jeg fant ikke på noe bedre

Det er mulig det er på tide å bytte briller igjen. Fint, for det var jo så utrolig lite styr sist gang. Iallefall får jeg vondt i hodet hver...