43 grader pm

Jo, men dere husker helt sikkert at jeg har et sånt digitalt vindustermometer fra Esso eller ClasOhls eller et sånt sted? Det har tre knapper, og med disse knappene kan man stille klokken, datoen, max- og min-temperatur, sette på eggeur, vekkerklokke, am og pm og fm og ringe Angola og koke kaffe. Man må bare trykke i riktig rekkefølge og det er ingenting som står på knappene som forteller deg noe om hva denne mon må være.
Hvilket innebærer at vi hvert år stiller om fra sommertid til fahrenheit.
Når det begynner å bli tilstrekkelig slitsomt med konverteringstabellen i vinduet, (termometeret viser dessuten tre grader feil (celcius)) finner vi ut av det.
Cirka der er jeg nå. "Finne ut av det" betyr å trykke villmann på alle knappene. Som hittils har resultert i at jeg har klart å skru på, men ikke av, vekkerklokka. Den ringer ved midnatt.
Det er egentlig ikke dumt, for en måte å stille klokka på er jo å rive ut batteriene ved midnatt, og voila: Klokka null er klokka null!
Men ved midnatt har jeg alltid både lagt meg og glemt at jeg må stille klokka, så jeg våkner av en sinnsyk piping fra kjøkkenet. Og da husker jeg jo det, men har ikke lyst å stå opp for å stille noen klokke. Så jeg holder meg for ørene til jeg sovner igjen. Og neste morgen er det fortsatt vintertid og fahrenheit.

Jeg ser egentlig ingen snarlig løsning på dette.

2 kommentarer:

underveis sa...

Nei til moderne teknologi. Tilbake til villmarka. Skaffe hane. Se på sola. Koke kaffe i Angola når man vil.

frk. Figenschou sa...

evt kan man jo bare gå ut på verandaen og kjenne på været.


...eller sjekke yr.

fortid, fremtid, nutid

Hver gang jeg treffer folk og snakker med folk så snakker jeg bare om jobb. Jeg kan bare snakke om jobb. Jeg vil ikke være sånn, jeg tenker ...