Vindustermometerskiten, take two:

Jeg våkner av en helsikes piping fra kjøkkenet. Nå, tenker jeg, nå står jeg opp og fikser det.
Jeg stabber ut på kjøkkenet, tar tak i termometeret, ser på klokken som viser 00:00 og innser at ja, det betyr at klokken er 01:00. Klokken viser vintertid. Det er jo det som er hele problemet, kjøtthue. Så om jeg røsker ut batteriene nå, vips, er klokka nullnull klokka nullett! Akkurat som før! Voila!

Det forklarer også hvorfor jeg har vært så sinnsykt trøtt når jeg våkner ved midnatt. Det har aldri vært midnatt.
Åkei. Men nå er det helg så da får jeg vel klare å holde meg våken til tolv. Jeg er jo tross alt en slags ungdom, vi skal jo klare sånt.

Ingen kommentarer:

fortid, fremtid, nutid

Hver gang jeg treffer folk og snakker med folk så snakker jeg bare om jobb. Jeg kan bare snakke om jobb. Jeg vil ikke være sånn, jeg tenker ...