Hun i den fine kofta (ikke meg).

I går var jeg og demonstrerte. Mot Sveriges mineralpolitikk. I kofte.
Som man jo gjør en søndags formiddag. Ettersom jernmalm trumfer reindrift, og miljø.
På en sånn demonstrasjon er man gjerne ikke den eneste i kofte, blant annet var min venninne Tanakofta der.
(Heldigvis, for jeg hadde på et tidspunkt alvorlig sjaltrøbbel og måtte hjelpes bort fra en dårlig og uønsket karesuandoetterligning og inn i Finnmark igjen.)
Vel. Under talene satt både jeg og Tanakofta litt for oss selv på en benk, for det var tyve grader og kofter er ofte dimensjonert for litt kjøligere vær. Og benken sto i skyggen.
Og så kom der en dame forbi. Og hun stoppet. Og sa til Tanakofta:
Du jeg må bare si, herregud for en fin drakt (som de sier i Sverige) du har. Ja du er virkelig fin. Kjempefin. Hvor kommer den fra? Tana, ja, jeg må bare si, den var fin!
Og så gikk hun

HVA MED MEG DA?
JEG HAR JO SYDD KOFTA MI SJØL OG ALT! I BROKADE! JEG ER FRA KIRKENES!
reiste jeg meg ikke opp og ropte etter henne.
Altså, to koftekledde på en benk, og bare den ene får skryt? Hvor hører det hjemme? Ærlig talt.
Ærlig talt!


9 kommentarer:

underveis sa...

Du er skikkelig fin! (Sånn. Bedre nå?)

frk. Figenschou sa...

mnjaehnei.

jeg vil også ha tanakofte.

underveis sa...

Har du lov til å sy deg selv en Tanakofte når du er fra Kirkenes? Eller må du bare leve med denne misunnelsen?

frk. Figenschou sa...

Jeg må bare leve med det. Evt sy meg ei ny sommerkofte fra Kirkenes og forsøke å få tilfeldig forbipasserende til å falle i staver over den.

underveis sa...

Lov å håpe på framtidig beundring for framtidig sommerkofte. Jeg håper noen faller om i beundring over noen av mine skriverier en vakker dag. Lov å håpe.

frk. Figenschou sa...

det er nok ikke så usannsynlig, spør du meg.

Anonym sa...

Du må leggja ut bilete - så me kan delta i vurderinga av kofter. Eg er forviten. :-)

Anonym sa...

Du må leggja ut bilete - så me kan delta i vurderinga av kofter. Eg er forviten. :-)

frk. Figenschou sa...

ah, men jeg legger jo ikke ut bilder av meg selv. skjønt bare kofta...men Tanakofta synes kanskje det er litt rart om jeg plutselig vil låne tanakofta.

fortid, fremtid, nutid

Hver gang jeg treffer folk og snakker med folk så snakker jeg bare om jobb. Jeg kan bare snakke om jobb. Jeg vil ikke være sånn, jeg tenker ...