Ned med tronen, alteret, pengevældet.

Vanligvis har jeg dårlig samvittighet fordi jeg jobber på første mai.
I år har jeg dårlig samvittighet fordi jeg ikke jobber nok på første mai.
Jeg har endel datamaskinførerarbeid jeg skal gjøre, men jeg gjør det på hjemmekontoret og drar ikke inn til ateliéret. Men nå har jeg vært syk en stund og har rest-dårligsamvittighet fordi jeg tok to dager fri i påsken. Jeg har litt jobb å ta igjen og kan ikke drive å ta halvfri sånn der i kahytt og pine, bare fordi vanlige folk gjøre det.

Jaja. Man kan ikke vinne. Og det er vanskelig å være sin egen sjef. Og det forplikter litt å være av kommunist- og anarkosyndikalistslekt.
Men det tynger også å være luthersk-læstadianer av kultur.

Maoistlutheranere har litt å stri med.

Ingen kommentarer:

fortid, fremtid, nutid

Hver gang jeg treffer folk og snakker med folk så snakker jeg bare om jobb. Jeg kan bare snakke om jobb. Jeg vil ikke være sånn, jeg tenker ...