Håh håh!

Det regner og det regner, og jeg er overfalt av vårfølelsen! Og jeg vil til Gdansk! Først ville jeg til Slovenia og det er ingenting med Slovenia som gjør at jeg ikke vil dit mer, men det er dobbelt så billig eller heter det kanskje halvparten så dyrt, å dra til Gdansk! Vi har dessuten bestilt billettene hjem i dag, og det koster det samme en vei til Knirkenjarga som tur-retur Gdansk, så da er det liksom gitt for pengene, om det også skulle være et bokmålsuttrykk. Og når vi først er nordvent, er det ingen enkel sak å komme seg på ferie, så det er nå, det er nå! Nå det gjelds!
Mannen skal sjekke strømregingen og så ringe hjem og si om vi kan dra eller ikke.
Det han ikke vet er at jeg allerede har bestilt billettene.
Jeg fikk en sånn voldsom trang til å være ufornuftig med pengene. Det er jeg jo aldri ellers, nå har jeg bestemt meg for å ta meg råd til det jeg strengt tatt har råd til, og ikke bekumre bekumre for fremtiden. Hva skal man med sparepenger om man ikke bruker dem? Da blir de jo lagringspenger.
Dessuten kan man avbestille i 24 timer.
Noe jeg kanskje må...for sett at jeg blir innkalt til intervju på en av skolene jeg har søkt på, da er det mest sannsynlig akkurat i det tidsrommet som jeg hadde tenkt at vi skulle være i Gdansk...i. På? Preposisjon. For det står det i papirene. Som jeg tross alt velger å forholde meg til. Så jeg burde kanskje ha bestilt ipå et annet tidsrom da...Men ifølge loven om alle tings iboende fanskap, kommer jeg kun til å få invitasjon til intervju om jeg oppholder meg i Gdansk når intervjuet skullle ha funnet sted. (Av samme grunn har vi tenkt å skynde oss å kjøpe hus i Kjerkenkjarga, for da er jeg jo nødt å komme inn i Sverige.)
Hm. Det er vanskelig å skulle skjebne i vei sånn der.

Jaja, men det blir Gdansk! Ferie! Bytripping og vår!

Ingen kommentarer:

dette er en overskrift, jeg fant ikke på noe bedre

Det er mulig det er på tide å bytte briller igjen. Fint, for det var jo så utrolig lite styr sist gang. Iallefall får jeg vondt i hodet hver...